Kärlek .

Om jag ska gå med på att kärlek är fint tycker jag att all kärlek ska räknas .
Själv har jag aldrig varit "kär" men jag känner kärlek ändå .
Men hyser kärlek för vänner , familj och husdjur precis lika mycket som för den där speciella personen man skulle vilja bygga en egen familj med .

Och den där speciella personen måste inte nödvändigtvis vara en kille i mina ögon .
Tjej och tjej , kille och kille eller tjej och kille , jag förstår faktiskt inte skillnaden .
Dom älskar varandra , det är det som räknas .

En i min klass (nämner inga namn så hoppas ingen tar illa upp) sa idag "Jag tycker det är äckligt om två killar har barn tillsammans för då tänker man ju liksom på deras sexuella läggning om man ser dom på stan och det är inte så fräscht" - inte ordagrant , men poängen är att hon tyckte för det första att det är äckligt om två killar älskar varandra , för det andra säger hon alltså att om hon ser två killar gå på stan med en liten knodd mellan sig så antar hon att "Aha ! Han blir rövknullad".
Om jag ser två tjejer på stan med en unge tänker ju inte precis "Ähähäh she's gonna eat her pussy tonight !" och ser jag en tjej och en kille på stan med en liten undrar jag ju inte vilken ställning dom ska köra eller funderar på om dom gillar doggy .
Samma sak gäller om det är två killar .
Det behöver ju faktiskt inte ens vara deras barn .
Om det nu är deras barn är det givetvis kul för dom .

Jag känner både homosexuella , hetrosexuella , bisexuella och transsexuella människor och jag tycker inte att någon av dom är annorlunda på något sätt .
Dom älskar någon , vilket måste vara något bra ändå ?
Om alla ni som är emot bögar och flator kollar på eran egen pojkvän/flickvän (om ni har någon) och tänker på alla hans/hennes bra egenskaper .
Tänk er sedan om denna personen vore av "fel" kön .
Skulle ni inte vilja vara med personen då ?
Bara för att den råkar ha en kuk och lite stubbig skäggväxt ?
Eller bara för att den har pattar och en fitta ?
Dosen't make sense ..

Och till alla bögar , flator , transpersoner eller vad fan ni nu är , där ute :
Stå på er . Var inte rädda för att "komma ut ur garderoben" . Skäms inte för vem ni gillar eller vem ni är .
Ingen vet vad som är rätt för dig bättre än du själv !
Älskar du någon så är det bra . Var stolt över det , över han/henne och över dig själv .
För om inte du kan acceptera dig själv , hur ska då någon annan kunna göra det ?


Det är kärlek . Allihop .

Kommentarer
Postat av: Anonym

indeed

2012-02-08 @ 14:18:59
URL: http://pastabloggen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0