Mina åsikter kring "katastrofen" i Norge , R.I.P alla döda i världen .

JA ! Det är synd om norge , det som hände va jätte tråkigt !
Jag förstår inte heller hur en människa bara kan skjuta andra människor utan någon som hellst anledning .
Men , jag förstår inte varför vi ska hålla en tyst minut för det ?
Jag kan gärna va tyst i en minut om det får en mamma som nyss har förlorat sin fjorton år gammla dotter att må bättre .
Även om jag starkt tvivlar på att det hjälper henne .
Själv missade jag tiden för när man skulle vara tyst , kollar aldrig på tv så att det sändes på svt va ingen tröst för mig .
Dessutom har jag aldrig hört folksom tycker såhär synd om drabbade och anhöriga i kashmirkonflikten (en stor konflikt mellan indien och pakistan , även kina är med på ett hörn om jag minns rätt) .
Eller kanske alla somalier ? Irakier (heter det så ?) ?
Detta är vardag för många . Det finns många länder där detta händer varje dag . Och många har det mycket värre .
Och afrika då ? Nej dom krigar ju inte . Men miljontals barn och ungdommar dör i AIDS eller rent av svälter .
Norrmännen hade det iallafall fint tills dom dog .
Dom hade mat på bordet , rent vatten och tak överhuvudet .

Förstå mig inte fel , vad som hände i norge va hemskt , precis som varje gång någon dör .
Jag bara vill sätta det i perspektiv .
Det finns värre , det finns viktigare saker att sörja .
Eller så kan man kanske sörja allt .
men jag tänker inte hålla en tyst minut varje gång oskyldig civil befolkning dör.
årtal av tystnad .
varsågod alla minnisko älskare , knip käft i ett år !

Själv suckar jag bara ut och tackar någon övrig makt för att ingen jag känner kom till skada .
Och skänker en tanke till alla änkor , änklingar , föräldralösa barn och barnlösa föräldrar runt om i världen precis innan jag ska sova .
Det hjälper dom inte ett skit men det känns bra att tycka synd om någon ! :)



Kännslokall , jomen tjenare !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0