Hur jag brukar fira jul:

Hur jag brukar fira jul:
Det brukar jag inte !

Så lätt är det bara , hahah .
Alla andra jag känner firar jul på något sätt .
Det ända jag gör är att köpa presenter till dom som står mig närmast , men det gör jag andra dagar på året också .
Jag tycker om att ge bort saker men vid jul blir det  så stressigt .
Så brukar jag självklart få presenter själv också .
Men tycker likadant med dom också , det vore faktiskt roligare att få något för att någon tycker om mig och inte för att det är jul och dom måste .
Men men , sen tycker min mamma och mina systrar om att baka och brukar därför baka kakor och göra godis vid alla högtider .
Så man får ju hjälpa till att äta lite av det då , vore otacksamt annars ? ;)
Ibland åker vi till min faster eller min farmor men i år ska vi bara vara hemma .
Mamma brukar oftast jobba på jul eftersom alla andra vill vara lediga och fira med familjen .
I år ska min ena syster också jobba .
Många klagar på att våran familj inte har någon "julkänsla" ,  ni har inte min awesome "nyårskänsla" .
Enligt mig är nämligen inte jul årets viktigaste högtid , det är nog ärligt talat midsommar men på andra plats kommer helt klart nyår .
Jag förstår inte varför vi ska fira att en pojke föddes för typ tvåtusen år sen .
Den dagen Jesus firar min födelsedag kan jag fira hans .
Det ska va rättvist ! c:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0