vart är världen påväg ?

nu blir jag riktigt irriterad på världen och dagens samhälle faktiskt !

i vintras va det om Hayden Wright , 4år , som söp sig full på öl och sedan tog sig in i grannens hus och stal julklappar .
Och föräldrarna märker inget (?) !
Jag tittade på en sida om detta (eftersom jag inte har mycket annat att göra när jag är sjuk) och ser kommenterer som "aww så gulligt" och "haha charmigt".
Sen är det naturligtvis en hel del som är lika sura som jag över det här. 
 Ungen är 4 år för fan ! Det finns inget charmigt alls med en full 4åring som stjäl enligt mej .


senare , nu i sommras läser man om Ardi , 2år , en tjock bäbis som röker ca 40 cigg om dagen.
40 cigg ! det är två paket !

och när jag läser har en tjej kommenterat
"jag kommer från en liten stad i Ryssland, och där jag bodde då va det inte alls ovanligt att se 4-5 åringar med en cigg i mungipan".
Ni tänker väl säkert , ja men i Ryssland kanske , och Indonesien men inte sverige .
Men vi är inte mycket bättre , en kille (från sverige) kommenterade
"När jag började som lärare för några år sedan hade jag en andraklass som var det stökigaste som jag någonsin haft. Det enda positiva jag förmärkte var att en av tjejerna deklarerade att hon slutat röka."
Hey , tumbs up ! en 9 åring har nyss slutat röka ! .. Hur gammal va hon då när hon började ?


Orsaken att jag lägger upp allt detta är att jag hittade en video på msn news på ett två årigt barn som röker marijuana.
"Jessica Gamble gav , påstås det , sitt två-åriga barn maruijana någon gång i sommar. Myndigheterna fick kännedom om situationen efter en okänd person gav dem en kopia av en video som visar de
två år gammla barnet röka marijuana" .
 
Första tanken va bara , "vafan ?".  Vad tror dom att dom ger barnet för framtid ?
En 4åring på fyllan , 2årig kedje rökare , och en 2årig knarkare , vart är världen påväg ?
Det värsta av allt är att det är föräldrarna som ger sina småbarn sånt. Vad är det för typ av föräldrar ?


Hayden Wright , 4år , blev full och stal grannens julklappar.


Ardi , 2år , kedjerökare


och 2årigt barn (vet tyvärr inte namnet) röker maruijana.
btw , förlåt för det cencurerade ansiktet.


så vad tycker ni ? Är det verkligen såhär det ska va ?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0